+37067781570
„Neišnešiotukų pagalbos linija”
ProjektaiAtgal į pagrindinį
Kauno klinikų Pacientų tarybai - vieneri

„Mano pagrindinė misija sveikatos sektoriuje – gerinti naujagimius slaugančių šeimų sąlygas Lietuvos ligoninėse ir suteikti kokybišką psichologinę bei socialinę pagalbą šeimai, atsidūrusiai krizinėje situacijoje gimus neišnešiotam, neįgaliam kūdikiui ar jo netekties atveju“, – sako Inga Laukytė-Budrienė, „Padedu augti“ asociacijos vadovė ir Kauno klinikų Pacientų tarybos pirmininkė.

Inga, kokia yra pagrindinė jūsų misija sveikatos sektoriuje?

Asmeninė patirtis, kai tapau per anksti gimusių dvynių mama, paskatino kartu su bendražygėmis įkurti nevyriausybinę organizaciją ,,Padedu augti“. Mūsų asociacija nuo 2011 metų neatlygintinai rūpinasi Lietuvos mažiausiųjų ir jų šeimų gerove – teikia psichologinę ir emocinę pagalbą. Taip pat Kauno klinikose organizuojame savitarpio pagalbos grupes šeimoms, esančioms krizinėje situacijoje, gimus neišnešiotam naujagimiui, kūdikio negalios ar netekties atvejais. Ypatingai džiaugiamės šiemet pradėta teikti tiesioginių internetinių konsultacijų paslauga – ,,Neišnešiotukų pagalbos linija“. Tai alternatyvų Lietuvoje neturintis projektas, kurio tikslas pagerinti prieigą prie kokybiškos psichosocialinės pagalbos šeimai. Pagalbos linijoje konsultuoja apmokytos savanorės mamos, pačios auginusios neišnešiotus naujagimius.

Tai itin jautri sritis, kartais pareikalaujanti naujagimių ir net pačių gimdyvių gyvybių, atsidavusios daugiadalykės medicinos komandos darbo, kovojant už naujagimio gyvybę ir sveikatą, tėvelių, bendraujančių su naujagimiu per inkubatoriaus sienas, beribio tikėjimo ir ištvermės.

Taip pat nuo 2019 metų prisijungiau prie Kauno klinikų Pacientų tarybos, veikiančios kaip ligoninės administracijos patariamasis organas.

Kokias funkcijas atlieka Pacientų taryba?

Kauno klinikų Pacientų taryba siekia kurti į pacientus orientuotos sveikatos priežiūros modelį. Pacientų tarybos nariai atstovauja skirtingoms sritims ir teikia administracijai pasiūlymus, gerinančius teikiamų sveikatos paslaugų kokybę. Taip pat prisidedame prie įvairių iniciatyvų, orientuotų į infrastruktūros kūrimą ir tobulinimą. Stengiamės atspindėti pacientų ir jų artimųjų patirtis Kauno klinikose.

Ar daug laiko atima ši veikla?

Prieš teikdami pasiūlymus ligoninės administracijai, probleminius klausimus pirmiausiai iškeliame kartu su kitais Pacientų tarybos nariais, aiškinamės problemos pagrįstumą, galimus jos sprendimo būdus. Kadangi Kauno klinikos – didžiausia gydymo įstaiga Lietuvoje, turime galvoti ne tik apie neišnešiotus ar sunkiai sergančius naujagimius, bet apie visų 39 profilinių klinikų galimas pacientų problemas ar jų lūkesčius.

Kokius darbus per metus laiko jau atliko Kauno klinikų Pacientų taryba?

Džiaugiamės, kad ligoninės lėšomis Akušerijos ir ginekologijos ir Neonatologijos klinikoms nupirktos papildomos stumdomos širmos, skirtos nuo palatos lankytojų atskirti mamas, slaugančias savo naujagimius.

Nuo šiol mažųjų pacientų tėvų buitį palengvina maitinimo kėdutės, papildomą saugumą guldant kūdikį šalia mamos užtikrina lovų apsaugos. Pakeitėme ir virtuvių, veikiančių visą parą slaugantiems tėvams, pavadinimus – iš ,,Slaugančių mamų virtuvėlė“ tapo „Slaugančių šeimų virtuvėlė“. Tokie maži, bet reikšmingi dalykai atspindi į šeimą orientuotą slaugą.

Savo naujagimius slaugantys tėveliai dažnai praleidžia ilgus mėnesius ligoninėje, todėl Naujagimių ligų skyriuje įrengta savitarnos skalbykla. Tai svarbi pagalba šeimoms, kuomet dėl COVID-19 situacijos šalyje pacientų lankymas ir daiktų perdavimas yra ribojami.

Dėmesį skiriame ir pacientų mitybai – nuo šių metų į meniu įtraukta ketogeninė dieta. Galvojame ir apie informacinius ženklus, padedančius pacientams suprasti tokios didelės ligoninės veikimo principus. Nuo šiol Skubios pagalbos skyriuje pacientų laukimo zonoje matoma ikonografija, kuri atvykusiam žmogui paaiškina, koks kelias jo laukia šiame skyriuje – kiek laiko truks laukimas, procedūros ir pan. Panašius žymėjimo sprendimus siūlome ir visai ligoninės infrastruktūrai gerinti, džiugu, kad sulaukiame administracijos palaikymo.

Pateikėme daugiau nei 100 pasiūlymų ir juos nuolat pildome, atsižvelgdami į pacientų laiškus ir reaguodami į pacientų žinutes socialiniuose tinkluose.

Kokių ateities tikslų šioje srityje dar turite?

Siekiame, kad iš jau pateiktų 100 pasiūlymų ir nuolatinio jų papildymo, būtų kuo plačiau įgyvendinamos mūsų idėjos. Pacientų tarybai svarbi kiekviena ligoninės sritis, kiekvienas pacientas ir jo gerovė.